روز مادر مبارک

دومین یکشنبه ی ماه می هستش و روز مادر ...


بچه های من اهل تبریک گفتن نیستن ، روز مادر ایرانی اسلامی رو تبریک نمیگن چون به ده می معتقدند ، بعد ١٠می هم که میشه فکر میکنن توی جمادی الثانی تبریک گفتن دیگه چیزی نمیگن .... 

چرا فکرم رو درگیر میکنه ؟ نه که برام مهم باشه این تبریکه ؟

نمیدونم ، گاهی میگم شاید به حد کافی مادر نبودم براشون ؟ یا شاید هم عادت کردن  و فکر میکنن وظیفه ی منه که حواسم به همه ی مناسبتها باشه ؟ 

اگر اینطوره چرا روز پدر رو فراموش نمیکنن هرگز ؟ پسرک راه دور خودش رو شرحه شرحه کرد از راه دور بسکه شعرهای عاشقانه سرود برای پدرش  و ترانه هایی  که باهاشون خاطره داشت با پدرش رو براش  از سان کلود لینک کرد ...  


فکر میکنم علت این فراموشی جمله ای باشه که پسرک کوچکم وقتی نوجوان بود گفت :


خدایا ! من چیکار کنم که مامانم باباست و بابام مامانه !!!


این خود گویای احساسیست که بچه ام نسبت به من داره ... وقتی خیلی مردی ،قاعدتا نباید توقعات زنانه داشته باشی ، اینو یادتون باشه ...


بچه تر که بودند ، هر وقت به مناسبت روز مادر ازم میپرسیدند : مامان چی دوست داری برات هدیه بگیریم ، همیشه میگفتم : هیچی ، من واقعا به چیزی نیاز ندارم ، پولهاتون رو پس انداز کنین بیشتر خوشحال میشم !

همسر دلبند غر میزد که اینجوری عادتشون نده ..   الان از اینکه برات هدیه نگیرن. ناراحت نمیشی ولی وقتی سنت بالاتر رفت و اونها هریک زندگی های مستقلی داشتند ، چشمت به در میمونه که به دیدنت بیان و با هدیه ای خوشحالت کنند ولی اون موقع دیگه عادت کردند به اینکه مامانمون به هیچی نیاز نداره .. 


از مامانتون یاد کنین ، ولو به قدر یک تلفن ... دلمون نازک میشه اینجور روزا ...


نظرات 9 + ارسال نظر
بانو دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 03:33 ب.ظ http://dailylady.blogsky.com/



روزتون مبارک

دلم غنج رفت برم ب مادرم زنگ بزنم .

الاهی فدات شم ... من به هدفم رسیدم

مریم دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 09:52 ق.ظ http://http://neveshtehayegahbegah.persianblog.ir/

راست میگی آدم ناراحت میشه .. بچه های من هم بی تفاوت رد میشن

خیلی جالبه مریم جون ! پسر کوچکم حتی این پست منو خونده و لایک کرده ولی باز هم ضروری ندونسته بهم اشاره ای کنه !! یاد دوستی افتادم که هر وقت ازش میپرسیدند چرا نماز نمیخونی میگفت : من با خدا از این حرفا ندارم خیلی خودمونی هستیم با هم !
فکر کنم بچه هامون خیلی خودمونی هستند باهامون احتمالا !

افروز دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 08:17 ق.ظ

روزتون مبارک بانو

ای جانم افروز دوست داشتنی .... چه چسبید تبریکت ! آیکون بوسه اش رو هم چون پروتزیه بی خیال !

بهسا دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 08:16 ق.ظ http://mywellnessjourney.mihanblog.com/

سلام لیلیت عزیز
روزتون مبارک(البته با یه روز تاخیر ببخشید)
مادرا فرشتن،خدا نگهدار همه فرشته های آسمونی باشه و حافظ و نگهدار شماهم باشه. من عاشق مامانمم وقلبا می دونم چقدر نعمت بزرگی هستن عملا هم سعی می کنم نشون بدم ولی شاید یه جاهایی کم بذارم، اینم همینطور که گفتید به دلیل بی توقعی بیش از حد مادرا ست. احتمالا گل پسراتون چون مطمئنن که شما میدونید چقدر دوستتون دارن یادشون رفته، به نظرم هر روز باشما براشون قطعا خاص و مهم هست. شاد باشید کنارهم

منو عیبی نداره ! فردا یادشون نره به همسراشون تبریک بگن که هیچ جوری قابل توجیه نیست ... ممنونم از دلجویی ات عزیزم

مهدیه ماه دوشنبه 21 اردیبهشت 1394 ساعت 01:03 ق.ظ

نمیدونستم شما هم روز مادر دارین....
روزت مبارک عزیزم.
روز پدرتون کی میشه؟!
میدونی چیه بانو....سختی ۴ ماه اول بارداری یادم رفته شیر شدم میخوام دومی رو هم به زودی بیارم...
یه سوال!!!
گل پسرات رو طبیعی دنیا اوردی یا سزارین؟!
به من که عشقتم چی پیشنهاد میکنی

مهدیه جون روز مادر جهانی هستش و متعلق به مذهب و جغرافیای خاصی نیست ولی برعکس روز پدر در هر کشور و مذهبی متفاوت هستش و علما به اجماع نرسیدن در موردش !
هر دو پسرم طبیعی متولد شدم و بر خلاف تو عزیزم ، روز اول تا روز آخر بارداریم با یه خانم غیر باردار هیچ تفاوتی نداشتم ، هییییییچی واقعی !
با اینحال همیشه کابوسم بارداری بوده ! اینو جدی میگم .

سیندی یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 ساعت 10:49 ب.ظ

روزتون مبارک بانو جانم
بانو جانم ایمیلتونو چک کنین

سیندی جان فایل ها رو گرفتم ، ممنونم عالی بود این لطفت ... بوووووس

رویا یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 ساعت 07:31 ب.ظ http://khoshbakhti1393.blogfa.com

سلام عزیزدلم نازنین بانو.روزتون هزاران بار مبارک.قطعا گل پسرا قدر مادر نازنینی مثل شما رو میدونن ولی حتما مشغله ها زیاده.شما هم که دریا دلین و مثل همیشه بزرگوار

ممنونم رویای عزیزم
منم تبریک میگم معلم نمونه شدن مادر رو ... احتمالا مقامشون استانی بوده که به دیدار رهبر میروند ...
از چنین مادری توقع تربیت گلی چون تو میرود ... میبوسمت عزیزم

شادی یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 ساعت 06:20 ب.ظ

سلام بانو
تبریک و هزاران تبریک
زنده باشید همیشه و ایام به کام تون و دلتون همیشه شاد و راضی و خوشحال ان شالله

قربونت برم ، از وقتی بچه ی یک زن بدنیا میاد ، هر روزش میشه روز مادر ، چه با تبریک ، چه بی تبریک !

سیمای یکشنبه 20 اردیبهشت 1394 ساعت 05:58 ب.ظ

روزتون مبارک لیلیت جونم
منم کوچیک بودم مامانم اینجوری میگفت ولی نه که الان هیچی نگیرم و تبریک نگم
ولی برا بابام نمیگیرم معمولا ولی تبریک میگم اگر هم پیشمون نباشه حتما زنگ میزنم
شاید پسرای شما فک میکنن شما به اینجور مناسبتها توجه نمیکنین،نه؟

مرسی سیمای جونم
نه اتفاقا میدونن که به مناسبتها چقدر معتقدم
برای روز مهندس حتما براشون هدیه میگیرم و بهشون زنگ میزنم ، همینطور روز جوان ، و وقتی دانشجو بودند ١٦ آذر و وقتی دانش آموز بودند ١٣ آبان ...
تولدهاشون که همیشه سوپرایزی دوستاشون رو دعوت کردم و با اینکه شاغل بودم بدون اینکه بویی ببرند ده مدل غذا و کیک و دسر براشون درست کردم ...
حتی ولنتاین این من بودم که برای دوست دخترهاشون شیکترین هدیه ها رو گرفتم تا از طرف خودشون بهشون بدن !
اتفاقا فکر میکنم علتش همین باشه ، کودک که بودند میپرسیدند : مامان ، سوپر من هم مگه میترسه ؟
شاید من سوپرمن شون بودم !

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.