برو کار میکن !

سالهای اول استخدامم ، وقتی سر ماه حقوق رو به حسابم واریز میکردند اینقدر ذوق میکردم که چطور اینها بابت کاری که من اینقدر ازش لذت میبرم و بیشتر برایم تفریح و مجال شادی و یادگیری و برخورد با آدمها و تجارب جدید و متفاوته ، به من پول هم میدهند !!

بیست و یکسال گذشته و من هنوز همون حس رو دارم .... گرچه  چون هزینه هام و بالطبع توقعاتم بالاتر رفته ، اصلا نمیگویم چرا دستمزد میگیرم و شاید ته تهش این حس را هم داشته باشم که ارزش تجریه ام حداقل ، چندین برابر حقوقی ست که میگیرم ! اما هنوز از کارم لذت میبرم ، از تنوعش و اینکه هر روز با چالشی کمتر پیش بینی شده مواجهم ... اینکه اینجا تقریبا هیچ چیز روتین و تکراری نیست .

اینکه هنوز برای آموختن شوق دارم و مصرم  و  مثلا  توی کلاسهای مجازی کتلین شیفر  (متخصص رهبری - دانشگاه جورج واشنگتن ) چنان  محو آموزشم که متوجه سپری شدن  دقیقه ها نمیشم ،  اینکه هنوز میتونم آموخته هام رو در جهت ارتقا سازمان متبوعم بکار بگیرم  بهم انرژی میده ...

با همه ی اینها به نظرم جنس کار یدی با کار فکری خیلی متفاوته ، دوست دارم یه کار یدی بلد باشم ، کاری که اگه  دور از جانم رفتم یه جایی مثلا دامنه های  مون بلان یا برلین زندگی کردم که کلمه ای از زبونشون سر در نمیارم ( باز فرانسوی یه ذره میفهمم - آلمانی رو میشنوم کلا هنگ میکنم !) ، بتونم شغلی داشته باشم ...

میشه نظرتون رو بگین ؟ چه مشاغلی هست که نه ابزار زیادی بخواد و نه جنس و سن و  نه دانستن زبان  بیگانه خیلی درش دخیل باشه ؟


قیاس مع الفارغ نوشت : 

اگر با همسر دلبند بریم سفر و  هواپیمامون یه جایی مثه لاست سقوط کنه  ، چه کاری بلد باشم خوبه ؟!! 

خدا کنه فقط کیت و ساویر اونجا نباشن وگرنه از کار و زندگی می افتیم و هیچ هنری بجز دلبری و عشوه گری به دردمون نمیخوره ( همسر دلبند هم لعبت فتان یست برای خودش !!) 

توضیح نمیدم تاویل و تفسیرش با اونایی که گوشی دستشونه !! 



نظرات 23 + ارسال نظر
ترمه جمعه 23 مرداد 1394 ساعت 12:51 ق.ظ http:// terme61.persianblog.ir

سلام عزیز دلم .
تا حدودی همدردیم . منم دارم دنبال یک همچین کاری برای یک همچون منظوری میگشتم . نهایتا به قالی بافی ، قلاب بافی ، عکاسی و از این چیزها ختم شد .
زیاده عرضی نیست

فدای ترمه بانوی گلم
یکی از بچه ها گلیم بافی رو توصیه کرد ... به روحیات آدمی هم خیلی بستگی داره البته ...
بهترینها رو برات آرزو دارم عزیزم

سمیرا یکشنبه 18 مرداد 1394 ساعت 11:42 ب.ظ

وسط جزیره نه، ولی میتونین در یه کشور دیگه به علاقمندان کالیگرفی فارسی، آموزش بدینشوخی میکنم بانو جان، راست میفرمایین، به اون نکته توجه نکردم

درسته فارسی شکراست ولی دیگه نه تا اینحد که تو جزیره هم اقوامی پیدا بشن که بخوان با این شکر شربت درست کنند !!

سمیرا جمعه 16 مرداد 1394 ساعت 07:04 ب.ظ

بانو لیلیت جان، من خوشنویسی رو پیشنهاد میدم، فوق العاده هنر آرامش بخشیه، هزینه زیادی هم نداره

ممنونم از اینکه برام وقت گذاشتی سمیرای عزیزم ولی به نظرت من با داشتن این هنر در یک کشور دیگه میتونم گذران کنم ؟

مینا چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 04:27 ب.ظ

حالا که توافق گلیمی !!!! امضا شد شما پیگیری بفرمایید . تحقیقات تکمیلی رو خدمتتون عارضم !! ضمنا اگه کلاس رو شروع کردید زیربار حرف مربی ها نروید و کارخودتان رو بکنید .یعنی درحد جلدعینک و کیف پول خرد نهایتش کوسن ورومیزی -سربندازید . هرچه زودتر بافتش تموم بشه -هیجان ادامه دادنش بیشتر میشه . شاید عمو منو نشناسه ولی من پیگیری وب واموزش های زبانش بودم .الان مثل دربدر مونده ها !!! نمی دونم برم تو وب کی !!!!؟؟

مینا جون این در به در مونده ها رو خوب اومدی !!!
چون منهم دقیقا همین احساس رو دارم ، ایضا عینا از همین واژه استفاده میکنم و لاغیر !
الان که اومدم یه تب باز کنم با خودم گفتم این چه کاری بود عمو کرد ، همه رو دربه در کرد !!! ( یادش بخیر جلال همتی !!)

لی لا چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 01:56 ب.ظ

من نجاری خیلی دوست دارم. اسپینوزا کارگاهی داشت که دائما در اون بهخ مطالعه و نوشتن مشغول بود و گاهی به قدر نیاز برای امرار معاش و حتی استراحت و تمرکز فکری برای ادامه مطالعه، یه گوشه ای به عدسی تراشی مشغول می شد. همیشه دوست داشتم شغلم جوری باشه که یه آفیس داشته باشم و کارهای مورد علاقه خودم مثل مطالعه رو انجام بدم و کنارش هم به قدر نیاز پروژه بگیرم و انجام بدم. هر چند دقیقا برعکس، مدیر یک واحد تجاری هستم با کلی شلوغی و کار و زمانی که اصلا چیزی از اون برای خودم باقی نمی مونه. هر چند چالشی و آموزنده ست ولی بیش از حد انعظاف ناپذیره و گاهی تا دیروقت باید باشم و امور رو رتق و فتق کنم.

درود و نور بر شما دوست مهربان
از نجاری لذت میبرم و حظ بصر ... اما چه کنم که از آن هیچ نمیدانم
موفق باشید با این همه مشغله

مینا چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 11:08 ق.ظ

سلام - من از خواننده های ثابت وبلاگ عمو بودم - فقط شما بگو ببینم (.... نه ابزار زیادی بخواد و نه جنس و سن و نه دانستن زبان بیگانه .. ) ؟ چطوریه !!شرایط کاری منم مثل بقیه کارمندها بود. ولی یهویی !!! همه رو گذاشتم کنار رفتم دنبال هنر. برای همین به همه - وقتی میگم همه باور کنین همه جا شیپور میزنم - که ایهاالناس برید دنبال کار هنری . چون خودم نتایجش رو تو زندگی خودم واطرافیانم دیدم . من توی رشته خودم نظرمو میگم - شما چون نمی خواهید ابزار زیادی باخودتان به جزیره ببرید !!! و حوصله تان هم کم است برین سازمان صنایع دستی و توی کلاسهای گلیم بافی یا سوزندوزی ثبت نام کنین . کلاسها رایگانه - گلیم بافی -ریزه کاری و دقت و نقشه خوانی قالی بافی رو نداره - فوق العاده راحته - سه دوره مقدماتی - پیشرفته وتکمیلی داره - شما در پایان همان دوره مقدماتی میتوانید گلیم خودرا ببافید (یا از اب بیرون بکشید !!) دار گلیم قابل جمع کردنه - یعنی تاشوئه . با کاموا هم میشه بافت - فوق العاده متنوعه - محدودیت قالی رو نداره (ببخشید که خلاصه می نویسم .) واما رشته سوزندوزی - بعداز گذراندن دوره شما فقط به یک سوزن - یک تکه پارچه به اندازه کلینکس !! و خلاقیت احتیاج دارید . اونم سه دوره داره - اگه حوصله کلاس ندارید از سی دی میتوانید استفاده کنید . من دار گلیمم رو روی جعبه کفش مقوایی سر انداختم !!دیگه از این ساده ترو راحت تر !!!!!

عالی ! چه ایده ی خوبی ...
راستش به بافت فرش فکر کرده بودم ولی قد و قواره ی دارقالی منصرفم کرد. !
اینجوری که میفرمایید کم حجم و پر انرژیست ، ترغیب شدم پیگیری کنم
یکدنیا ممنون از محبتتون و مرسی که برام وقت گذاشتین مینای عزیز ...
در ضمن جای عموی مهربون خالی نباشه ، انگار چیزی گم کرده ایم در نبودشان

اف چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 09:47 ق.ظ

عایا من همزاد شما عستم! ؟

خوب عالیه
من منتظرم حتمادوره ی Toni and guy رو برم
دوسه نفر الان هستن که کار میکنن با مدرکش و کارشون مححححححشره! که باید بابت هر کوپ 120 تا 150 تومن بسلفی!
البته مشتری ها منجمله خودم با کمال مییییل پرداخت می کنیم
حیف اون اصل کاریه رفت امریکا


ا

عاخه با خودم گفتم توی این دنیا همه بالاخره به کوتاه کردن موهاشون نیازمندند ، ابزارش هم جز قیچی چیزی نیست ، مرد و زن هم که نداره ، چی از این بهتر ؟!
مرسی برای اسم دوره و راهنمایی هات افروز جونم

ADELE چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 09:31 ق.ظ

سلامـــــــــــــــــــــــ
لیلیت جان شما در اینمورد راهنمایی نمیخوای .
هر جا رفتی یه چرخی بزن خودت دستت میاد باید چیکار کنی
البته افروز گل گفت

حق باشماست ولی باید زمینه ی یادگیریش رو از همینجا فراهم کنم !

عمو چهارشنبه 14 مرداد 1394 ساعت 09:06 ق.ظ http://mrmustache.blogsky.com/

درود
با عرض پوزش،‌ نمی دانستم از آشپزی بیزارید وگرنه پیشنهاد نمی دادم بانو. تدریس پیانو یا زبان فرانسه هم بدک نیست البته نمی دانم شما از تدریس خوشتان می آید یا خیر.

اختیار دارین ، تدریس رو دوست دارم ولی نواختن پیانو رو بلد نیستم ، فرانسه ام هم اونقدری نیست که بتونم تدریس کنم ، بازی انگلیسی رو بهترم !

اف سه‌شنبه 13 مرداد 1394 ساعت 11:52 ب.ظ

والا نمى دونم از کارهاى ارایشگى چقدر خوشت میاد , ولى ساده ترین , بهترین, تمیزترین و پر سودترینش هر کات مى باشد, یه قیچى مى خواد یه کم قریحه ى هنرى که شما ذاتا هنرمندى.
من خودم اولین پول مازادم قطعا صرف یادگیرىه همینه

راستش خودم هم دقیقا همین مورد نظرم بود ! چیزی که فقط قریحه و قیچی میخواهد !!

عمو سه‌شنبه 13 مرداد 1394 ساعت 05:32 ب.ظ http://mrmustache.blogsky.com/

سلام بانو
من برای این پست شما کامنتی نوشته بودم. در انتها نوشت با موفقیت ثبت شد. اما در بین کامنت ها نمی بینمش!
نمی دانم واقعا ثبت شده یا خیر؟!
آیا شما کامنت مرا دیدید؟

بلی عمو جان ، پاسخ دادم التفات مهربانانه ی شما را

سهیلا سه‌شنبه 13 مرداد 1394 ساعت 04:53 ب.ظ http://nanehadi.blogsky.com

هر چی دوست داری لیلی جان برو دنبال کن حرفه ای یاد بگیر.من خودم رفتم دنبال نقاشی روی لباس و پارچه

خب تو هنرمندی مادر ! من که یه خط راست نمیتونم بکشم چه کنم ؟!

mahdiyemaah سه‌شنبه 13 مرداد 1394 ساعت 04:40 ب.ظ http://mahdiyemaahejadid.blogsky.com

شکسته نفسی میفرمایین بانو جان....

اف سه‌شنبه 13 مرداد 1394 ساعت 04:06 ب.ظ

واویلا
کامنت من نیومد؟!
بلاگ اسکای هم داره اینجوری می شه ینی؟!
یااااااا خداااااااااا

افروز جون بیا راهکار بده از اونایی که توپ تکون نمیده !!!

سحر الف سه‌شنبه 13 مرداد 1394 ساعت 03:29 ب.ظ

حقوق خردادمه

عجب ! من فکر کردم مرداد رو اینقدر زود دادند !!

mahdiyemaah سه‌شنبه 13 مرداد 1394 ساعت 03:06 ب.ظ http://mahdiyemaahejadid.blogsky.com

به نظرم بهترین کار یدی برای شما اشپزی باشه....غذاهای خاص همه پسند همه جا طرفدار داره....

من از آشپزی بیزارم ! نه ذوق و سلیقه اش رو دارم و نه صبر و تحمل به سرانجام رسوندن یه غذای درست و حسابی رو ...
هر روز هم یه چیز الکی سر هم بندی میکنم میدم این طفلکا بخورن ، منو چه به آشپزی !

mahdiyemaah سه‌شنبه 13 مرداد 1394 ساعت 03:05 ب.ظ http://mahdiyemaahejadid.blogsky.com

منم حقوق میخوااااااام...
ماه به ماه به حسابم سود پولی که توی بانک گذاشتم میاد اما چون بیزحمته اصلا نمیچسبه...
بچه که بودم بابام بهم گفت هر نمره بیست ۲۰۰ تومن...اون زمون با ۵۰ تومن ساندویچ میخریدم برای مدرسه.
خیییلی بهم میچسبید وقتی بیست های هفتگیم رو.جمعه ها جلوش ردیف میکردم و شنبه صبح زیر بالشم مزد کارم + هفتگیم پیدا میکردم.
یادش بخیر...
یادش بخیر...دلم گرفت..دلم تنگ شد....

ای جانم ! الان دیگه تو باید به امیرعلی پول تو جیبی بدی !

mahdiyemaah سه‌شنبه 13 مرداد 1394 ساعت 02:41 ب.ظ http://mahdiyemaahejadid.blogsky.com

وااای عزیزم راست میگی؟! زایمان زودرس!!!!!
خدا نکنه....
من پوست سفید و ابروهای بور و.کم پشتی دارم ولی کاملا برازنده صورتمه...
مرسی بانو که اگاهم کردی...بووووس

بهسا سه‌شنبه 13 مرداد 1394 ساعت 01:37 ب.ظ http://mywellnessjourney.mihanblog.com/

لیلیت عزیز
یکی از اقوام نزدیک ما که خانم میانسالی هم بود سالها قبل مهاجرت کردن آمریکا، اینجا فرهنگی بودن اما اونجا نتونستن این شغلو ادامه بدن ولی یه کار توپ کردن ایشون اونم اینکه قالی بافی بلد بودن شروع کردن به بافتن و آموزش دادن و الان هم گسترشش دادن و تا جایی که شنیدم حسابی هم کارشون گرفته و موفقن. هنرهای دستی گزینه های خوبی هستن. من کار باچوب روهم خیلی دوست دارم و کلا کارای صنایع دستی
مامان خانمی ما هم همیشه میگفتن و میگن کنار درس خوندن دنبال کسب مهارت های دستی باشید البته زیاد ما بچه های حرف گوش کنی نبودیم ولی خب تو بعضی راه ها یه ناخونکایی زدیم
البته مهارت و هنر مدیریت که شما دارید کار هر کسی نیست و اگر شما تو جزیره پراز ابوریجینز هم فرود بیاید همین مهارتتون به دردتون می خوره
ولی برای بودن تو یه جزیره ای مثه لاست مهارت های پیشاهنگی بیشتر از همه به درد می خوره و البته آشپزی که شما استادید!
من واقعا همیشه به کمپینگ نوجونا تو تابستونا و لباسای پیشاهنگیشون تو فیلمای اونور آبی حسادت می کردم.
خیلی حرف زدم. امروز کلا تو کار کامنت های طولانی هستم.
بانوووووووووووووو
اینا به کناررررررررر
ساویر
و البته جک

بانو ینی منتظر سیزن 7 باشیم؟؟؟ چه شود!! با شما و همسر دلبند عالیه!
البته دور از جونتون من باب شوخی گفتم انشالا که سلامت باشید در هر سفر و پرواز، گرچه فانتزیه بودن تو یه جزیره عجیب خیلی هیجان انگیزه به شرطی که زود پیدامون کنن

الان اگه همسر دلبند کامنت میذاشت کلی برای کیت از اینا میفرستاد :

عمو سه‌شنبه 13 مرداد 1394 ساعت 01:23 ب.ظ http://mrmustache.blogsky.com/

درود و نور بر لی لی یت عزیز
یا شیخنا خدا قوت
شکر خداوند باری تعالی را که حرفه ما هم تکرر اندرونش نیست وگرنه من سرم رو هر روز صبح ... راس زمان خروس خوان می کوفتم به شیاری تیز از دیواری سنگی.
در ارتباط با پاراگراف سوم این پست ... با اندک شناختی که ما از سرکار داریم ... شما را چه به تلمذ؟ بفرمائید در مقام استادی و تدریس چرا که آنچه از شواهد و قرائن هویداست، شما به ذات رهبرید ... فلذا وای اگر لی لی یت حکم جهادم دهد.
اما فی الباب پارگراف چهارم بنده نیز عاشق کار یدی هستم که جز هنر چیزی به ذهنم نمی رسید و از آنجمله نقاشی و عکاسی برای خویشتن ... چرا که در سایر زمینه های هنری آن دانم که حمار از کوانتوم.
اضافه می دارم که پیشنهاد بنده به شما در ارتباط با شغلی که فارغ از نیاز به زبان، جنس و سن باشد همانا آشپزی و شیرینی پزی است که منت خدای را که از انگشتتان در این مضمون هنر است ... که چکه که نه شُره می کند ... فقط چنانچه در این باب داخل شدید این حقیر را فراموش نکنید که عمو معروف است به عبدالشکم.
ایام به کامتان
ارادتمند شما
عمو دامت سیبیلوها
(یک دفعه ارسال کردم، نمی دانم ثبت شد یا خیر)

عموی مهربان چوبکاری میفرمایید ؟!
من ارادتمند لطف و مرحمت همه ی دوستان بویژه شما و بانوی گرامی هستیم علی الابد...

سپیده ز سه‌شنبه 13 مرداد 1394 ساعت 12:39 ب.ظ

بله بله گوشی گوشی
بانو گل فروشی و شیرینی پزی (قنادی) البته تو جزیره نه هااا

توی جزیره ماهگیر میشم یقینا ، کیک ماهی خوردین آیا ؟!

اف سه‌شنبه 13 مرداد 1394 ساعت 11:56 ق.ظ

خالم می گه افروز تو اگه وسط آلاسکا اسیر جنگی! بشی میتونی پول در بیاری!!

والا هر کاری بخوام بگم زمان بره

چقدر وقت داری؟
بوگو تا یه کارایی بهت بگم که توووووپ نتونه تکونت بده بانوی جان

نگرون وقت نباش افروز جون ، یکسال رو شاخشه !!

سحر الف سه‌شنبه 13 مرداد 1394 ساعت 11:48 ق.ظ

سلام...من پنج شنبه حقوق میگیرم....ایشالا...

چه قدر زود !!

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.