بهشت آنجاست کازاری نباشد ، کسی را با کسی کاری نباشد

قرار بود اسم این پست بشه :

بهشت کجاست ؟!

اما  معمولا  پستها خودشون  اسمشون رو انتخاب میکنن و من خیلی ابتکار عمل ندارم در این خصوص ! 

موندم واقعا که : کجاست این بهشتی که از نظر همه ی ادیان و مذاهب وجود داره ... پارادایز - فردوس - باغ عدن - بهشت برین ... همه به جای واحدی اشاره دارند که الزاما به نظر من  مکان نیست ، نمیتونه باشه  ...

در یک  قرائت ، بهشت جاییست پر از حوری و غلمان که  در آن جویهای عسل روانست و اطعمه و اشربه به وفور در زیر سایه ساران بی انتها یافت میشود ... در این بهشت هرگز اسمی از وجود و حضور خدا نمیرود ... آنجا فقط جایگاه انسانهای مومن و متدین و درستکار و خداترس است .


قرائت دیگری هم از بهشت هست : جایی که در آن خداوند حاضرست ، حوری هم ندارد چون بدلیل نبودن رابطه ی ..... در آنجا عملا کاربردی ندارد! و مشوق این بهشت  فقط حضور خداوند در آنجا و رسیدن به دیدار اوست و نه جویباران و سایه سارانش و نه  هر چیز دیگری که برای تفکرزمینی و محدود برخی از انسانها وسوسه برانگیزاست ...( اونهایی که هاوایی رفتند درک میکنند )


در یکی از این دو قرائت گفته میشه شما به واسطه ی کثرت اعمال نیک میتونید وارد بهشت بشید . و آنهم در حالتی که بعد از خنثی کردن اعمال بدت بوسیله اعمال نیک ، اون اعمال نیک بچربند بر خطایا و بدیهایی که کرده ای...

 

در قرائت دیگر اما ، اینگونه نیست ، چون بهشت جائیست که خداوند قدوس در آن حضور دارد به واسطه ی اعمال نیک نمیتوان به آن وارد شد ...

یعنی در واقع اعمال خوبت هیچ دخلی به کارهای بدت ندارند و نمیتونند ذره ای از بدیهات رو از بین ببرند ، این فیض خداونده که در تو جاری میشه و کمکت میکنه هرگز از گذشت  روح القدس ناامید نشی ...


اگر خداوند یکی باشد ، که هست ، غیر ممکنست که بهشت متعدد باشد ! و اگر فقط یک بهشت باشد جایگاه چه کسانی ست و چگونه است ؟ هم دالایی لامای نیمه عریان در آن هست و هم بانوی برقع پوش افغان که دنیا را از پشت پرده ی مشبک دیده ؟ هم قهرمان شنای زنان جهان و هم دوشیزه ای  که آفتاب و ماهتاب رویش را ندیده ؟ هم پاپ و هم شیخ ؟ هم پیرو موسی و هم پیرو رسول مکرم اسلام ؟ و هم ....


 بی شک بهشت من آنجاست که آزاری نباشد ، بهشت شما کجاست ؟

نظرات 16 + ارسال نظر
تارا چهارشنبه 10 تیر 1394 ساعت 10:32 ق.ظ http://dokhtarekhoone.persianblog.ir

بهشت در این دنیا آغوش پدر و مادر هست سایه ی پدر و مادر هست
بی ریاترین آرامش بخش ترین بی توقع ترین بی آزارترین ... موجودات دنیا پدر و مادرها هستن
دست همه ی پدر و مادرهای والای سرزمینم رو میبوسم:))

خداوند به والدینت عمر طولانی توام با سلامت هدیه کنه عزیزم ... آمین

بودا چهارشنبه 10 تیر 1394 ساعت 07:55 ق.ظ

زمانی فکر میکردم که بهشت در قلب انسانهای مهربونه
الان حتی در این مورد هم مطمئن نیستم
فیض بر شما ، بانو

درود و نور و فیض خداوند بر تو بودای مقدس ...

اف سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 11:56 ب.ظ

عمر زاهد همه طى شد
" به تمناى بهشت "

او ندانست که در
" ترک تمناست"
بهشت

این چه حرفیست که در
"عالم بالاست بهشت"

هر کجا وقت خوش افتاد
همانجاست بهشت....

""دوزخ از تیرگی بخت درون من و توست
دل اگر تیره نباشد همه دنیاست بهشت""

اینم نظر دقیق من در این باره

هر کجا وقت خوش افتاد همانجاست بهشت ...

همه ی روزهات بهشتی بانو ...

چوپان سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 07:59 ب.ظ

http://s3.picofile.com/file/8196879926/wp_ss_20150618_0002.jpg
اینم نوشته دوستمه
دوسش دارم

آری بهشت جای دوری نیست ، بهشت راه سختی نیست ...

چوپان سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 07:53 ب.ظ

بنظرم غایت هرکس، دغدغه ی ذهنی هر روزش راجب اون روی زمینه.
خداهم انقدر حوصله داره که به تعداد سلیقه همه آدمهای خوب براشون بهشتی که دوست دارنو بسازه!
.
مثلا بهشتی که من دوسدارم قطعا توش بارون زیاد میاد و مارهاش نیش نمیزنن و هیچ جهنمی هم در جوارش نیست.نون خامه ای و پاستا هم سرو میشه بعلاوه هاسکیهایی که سورتممو رو ابرا میکشن.شازده کوچولو و گلشم زوج همسایم هستن.یه دکمه هم رو بدنم گذاشتن که هروقت دلم بخاد بال درآرم بیام پیش دوستانی چون شما :ِd
وای دلم خواست!
خدایا کی میمیرم؟
بهشت نامه ی من خیلی طولانیه بانو ولی در یک کلام:
طبق ایمانتان بر شما می شود!

آمین ...کرده شود ...

منم عاشق هاسکیم ... یعنی قشنگتر از این سگ وجود داره توی دنیا ؟ خوش به حال اسکیموها !

mahdiyemaah سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 12:34 ب.ظ

ای واااای چرا من هیچ تصوری از بهشتی که دلم میخواد داشته باشمش ندارم؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!
میخواستم بگم بهشت من همونجاییست که من ارامش داشته باشم و شاد و بی دغدغه زندگی کنم.اما این فقط وهم و خیاله....
مگر دغدغه ها میذارن ادم شاد باشه و با ارامش زندگی کنه...هاااااان؟

بستگی داره چقدر به دغدغه ها میدون بدی عزیزم !


خانمای باردار باید آرامش داشته باشن تا اونو به جنینشون هم تسری بدن ...

ف، م سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 09:18 ق.ظ

+ این هم احوالات منه دیگه...
+ در مورد شعر اشتباه از منه

بهسا سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 09:04 ق.ظ http://mywellnessjourney.mihanblog.com/

دقیقا بانو! هرسه با هم در بهشت من حضور دارند، خدا،آرامش و شادی
ایام شما هم لبریز نور و برکت

بهسا سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 08:09 ق.ظ http://mywellnessjourney.mihanblog.com/

بهشت برای من آنجایی است که آرامش و شادی باشد.
آیا در جایی که آرامش و شادی جاریست می توان گفت خدا وجود ندارد؟؟؟؟
پ.ن: ضمننا با تعریف شما هم موافقم

بهسا جون هر جا شادی هست مطمئن باشد خداوند در اونجا ساری و جاریست ...
ایامت پر از روح القدس و نور ...

سپیده سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 06:11 ق.ظ

به اون خدایی که قران رو نازل کرده معتقدم بهشت وجهنمی وجود نداره و اون رو با عملکرد- رفتارمون میسازیم بهشتی که خداوند درش حضور داره جاودانه بودنش همش یه ایمان و باور به شدت قلبی منو به سمت ادم بودن سوق میده
فردوس برینم ارزوست

بهشت و جهنم رو توی همین دنیا برای خودمون میسازیم ... گاهی همبرامون میسازنش ... مینیاتوری - بابت تمرین و ممارست در جهان باقی !
میگن ایرانی ها تمرینشون خوبه و آستانه ی تحملشون بالا ...

ف، م سه‌شنبه 9 تیر 1394 ساعت 05:57 ق.ظ

نه خب وقتی کسی ناراحتم کنه، صرفا برام رنجش محسوب می شه. ولی وقتی خودم ناراحت می کنم دقیقا مثل تجربه ی جهنمه برام، آروم و قرار ازم دور می شه. چون نمی دونم چه اثری با چه برد و دامنه ای روی افراد می ذارم. خواسته یا ناخواسته هم تفاوتی نداره برام.
گاهی بهم می گن رقیق القلبم، گاهی می گن وسواس دارم، ولی اتیکتی که به خلق و خوم می خوره درجه ی اهمیتش خیلی بالا نیست، مهم تحقق مانیفست ذهنیمه:
مباش در پی آزار و هر چه خواهی کن
که در طریقت ما کافریست رنجاندن

مباش در پی آزار و هر چه خواهی کن
که در شریعت ما غیر از این گناهی نیست


وفا کنیم و ملامت کشیم و خوش باشیم
که در طرقت ما کافریست رنجیدن

هر دو بیت از حافظ بود ، نمیدونم تعمدا تلفیقشون کردی یا سهوا ولی اینو بدون که رقیق القلب بودن بیش از حد میتونه به وسواس فکری در اینگونه مواقع منجر بشه ... شاد باشی همیشه عزیزم

ندا دوشنبه 8 تیر 1394 ساعت 11:09 ب.ظ

چقدر هفتاد ٬ هشتاد سال کم است برای دیدن تمام دنیا!!!
برای بودن با تمام مردم دنیا!!!
چقدر حیف است که من میمیرم و غواصی در عمق اقیانوس ها را تجربه نمیکنم!!!
میمیرم و حداقل یکبار زمین را از روی کره ماه نمیبینم!!
دلم میخواست چند کلیسا معبد و مسجد بزرگ جهان را میدیدم !!!
و دلم میخواست یکبار هم که شده از ارتفاعی بلند پرواز میکردم!!
دلم میخواستهای من زیادند٬
بلندند
طولانی اند
اما مهمترین دلم میخواست های من این است که:
انسان باشم٬ انسان بمانم و انسان محشور شوم!!!
چقدر وقت کم است تا وقت دارم باید مهر بورزم ٫ وقت کم است باید خوب باشم!!!مهربان باشم!!!
و دوست بدارم همهٔ زیبایی ها را!!!
می گویند : انسان های خوب به بهشت می روند٫ اما من میگویم٫ انسان خوب هر جا که باشد ٫ آنجا بهشت است!!!!!
فروغ فرخزاد

عالی بود ندای دوست داشتنی ... چقدر حیف است های مان زیادست و وقت اندک ... بشتاب سامری ...

آفرین دوشنبه 8 تیر 1394 ساعت 09:42 ب.ظ http://mylivesky.blogsky.com/

هر جا انسان آرامش داشته باشه بهشته!
حالا قدیما که فکر مردم بسته تر بوده، بهشت رو با دارو درخت و حورو پری و نهرهای روان توصیف می کردند...
اما بهشت واقعی جاییه که انسان به آرامش برسه البت!
نهرپرآب و دارو درخت و سرسبزی هم برای رسیدن به آرامش مزید فایده میشه مثل قالب زیبای همین وبلاگ و ...
آها تو بهشت حتما باید مهمون و مهمون داری هم باشه!
و از مهم تر به بهشت نخواهم رفت اگر اینترنت آن جا نباشد

بهشت توی ذهن ماست ... یه روزمون مثل بهشت میگذره چون ما اینطور میخواهیم و شرایطش رو فراهم میکنم ، یه روز هم مثل جهنم ...
بستگی داره حس درونیمون و افکارمون ما رو به کجا هدایت کنند

ف، م دوشنبه 8 تیر 1394 ساعت 09:00 ب.ظ

سلام بر دوست...

یادم رفت اسممو بذارم :(

ادبیاتت کاملا مشخصه دوست من ...

[ بدون نام ] دوشنبه 8 تیر 1394 ساعت 08:59 ب.ظ

سلام بر دوست...

هر کسی یه بهشتی داره، یه جهنمی...
جهنم من اون جاییه که کسیو رنجونده باشم، حتی اگه سهوا*
و بهشتم جاییه که آتش چنین جهنمی تو ذهن نازکم شعله ور نباشه
با این حساب هر جایی از دنیا می تونه برام بهشت و جهنم باشه. چون بهشت و جهنمم، ذهنیه.

*اگه خودم برنجم، جهنم محسوب نمی شه :)

چرا ، اونم جهنم محسوب میشه ! کی از تو مهمتر و واجب تر ؟!

عمو دوشنبه 8 تیر 1394 ساعت 08:31 ب.ظ

بازهم تندبادی دیگر... و افتادن پارچه سفیدی دیگر
شاید بهشت من آنجا باشد که انسان ها هر روز با طلوع خورشید متولد شوند و یا غروبش بمیرند
نه گذشته ای
نه آینده‌ای
نوشیدن شراب اکنون
نه ترس از عقوبت اعمال گذشته
نه توهم پاداش اعمال آینده

امان از پارچه های سپیدت ...

در مورد فیض مطالعه کن ، باورش کنی ، همه چیز زیباتر از آنست که باور کنی ...

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.